Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi liječenjem različitih upala korijenskih kanala zuba. Redovite kontrole, pravovremeno uklanjanje karijesa, uklanjanje nekvalitetnih i dotrajalih plombi najbolje su rješenje u prevenciji zubobolje. Ukoliko ne uklanjamo karijes, bakterije koje nastaju u ustima mogu ući u zubni kanal i dovesti do upale pulpe (zubnog živca) što će posljedično izazvati jaku zubobolju.

Upala zubnog živca

Zbog dubokog karijesa ili traume zuba može doći do pulpitisa odnosno do upale zubnog živca koji se manifestira kao jaka bol. Razmnožavanjem bakterija dolazi do upale koja uzrokuje raspadanje mekanih tkiva u zubnom kanalu. Slabija upala može dovesti do periapeksnih promjena (granuloma) dok će jača upala dovesti do razaranja kosti uz vrlo jake bolove, a u konačnici i do gubitka zuba.

Ili liječenje ili vađenje zuba

Ukoliko stomatolog utvrdi da je pulpa u procesu odumiranja, postoje dvije terapijske mogućnosti: endodoncijsko liječenje zuba ili njegovo uklanjanje. Svakako je bolje zub najprije pokušati endodontski liječiti i zadržati ga u čeljusti, nego ga izvaditi, jer niti jedan zubni nadomjestak ne može biti tako dobar kao vlastiti zub, a to je činjenica koja zavređuje strpljenje pacijenta, koje je neizostavan i nužan dio endodontskog liječenja zuba.

Postupak endodontskog liječenja zuba

1. uklanjanje zubnog živca
  2. temeljito čišćenje kompletnog korijenskog kanala
  3. punjenje kanala trajnim ispunama kako bi se spriječilo buduće prodiranje bakterija u unutrašnjost korijena.

Pri endodoncijskom liječenju koristimo posebne materijale i elektronsko određivanje položaja vrha korijenskog kanala, posebne detektore smještaja ulaza u kanal, radiološko određivanje njihovog broja i položaja, te mehaničko čišćenje i obradu stijenki kanala.

Zahvaljujući najsuvremenijoj opremi i primjeni visokokvalitetnih postupaka prilagođenih svakom zubu, postižemo maksimalnu uspješnost u liječenju zuba.

Prevencija

Endodoncijsko liječenje ponekad se provodi i kada zubi ne pokazuju simptome koji bi zahtjevali liječenje. Tada je uglavnom riječ o izradi protetskih nadomjestaka koji bi eventualno mogli dovesti do iritacije ili oštećenja pulpe. Kako bi se izbjegla situacija naknadnog skidanja novog zubnog nadomjeska uslijed eventualnog oboljenja pulpe, provodi se preventivno endodontsko liječenje.

Uklanjanje oboljelog zuba posljednja je opcija i to isključivo kada su provedene sve terapijske mogućnosti, a nisu dovele do povlačenja simptoma.

Često postavljena pitanja

Koliko traje izrada krunica i mostova?

Za izradu krunica i mostova potrebno je 3-4 dana, a u tom periodu pacijentu se stavlja privremena protetika, koju dobiva isti dan.

Kada se preporučaju mobilne proteze?

Mobilnu protetiku prakticiramo kada iz različitih razloga nije moguće napraviti fiksni rad. Mobilne proteze mogu biti potpune ili djelomične.

Koliko zubiju se može nadomjestiti mostom?

Mostovima se nadomješta jedan ili više izgubljenih zuba. Kao što im i sam naziv kaže, dentalni mostovi povezuju prekinute zubne nizove u jednu cjelinu. Most se sastoji od dvije ili više krunica postavljenih na postojeće zube – nosače te od umjetnih zubi – krunica, koji upotpunjuju prazninu. Nosači mosta mogu biti prirodni zubi ili implantati.

Postavite nam pitanje