Može li ozon zamijeniti antibiotike u stomatologiji

Ozonje snažan antioksidans

Svi se većinom sjete kemije iz osnovne i ozonskih rupa kada netko spomene ozon.

Ozon je alotropska modifikacija kisika s tri kisikova atoma u molekuli. On je kao molekula nestabilan, no to ga ustvari čini snažnim antioksidansom.

Za to je zaslužan treći, nestabilan atom kisika koji se kombinira s organskim i anorganskim molekulama te ih prilikom oksidacije mijenja ili uništava

Ozon je u prirodnom obliku plin, sastavni je dio zraka. Zaslužan je za zaštitu planeta Zemlje od štetnih UVB i UVC zraka, no u troposferi je toksičan za ljude ako ga udahnu.

Već se dugi niz godina koristi kao dezinficijens, naročito za dezinfekciju vode, prostora u kojima se prerađuje, priprema, pakira i transportira hrana.

Ozon je sastavni dio Zemljina omotača

U posljednjih nekoliko godina počeo se koristiti za liječenje bolesti na područjima angiologije, dermatologije, gastroenterologije, intenzivne njege, ginekologije, onkologije i stomatologije.

Dezinfekcija vode ozonom već je dugo godina normalna pojava pa zašto ga ne bismo koristili i za eliminaciju mikroorganizama usne šupljine?

Ozon ulazi na velika vrata u dentalnu medicinu

Iako poznati dezinficijens i antioksidans, ozon je do nedavno bilo veoma kontroverzan u stomatološkim krugovima.

S njime je potrebno oprezno postupati kako ga pacijent ili stomatolog ne bi udahnuli jer posljedice mogu biti veoma ozbiljne.

No, ako se s njime pravilno postupa, pozitivne posljedice premašuju potencijalne rizike i uvelike smanjuju vrijeme oporavka nakon nekih stomatoloških tretmana.

Ozon se posljednjih nekoliko godina koristi u stomatološkom liječenju

U stomatologiji se ozon koristi za:

•  eliminaciju patogena,
  • ponovno uspostavljanje nužnog metabolizma kisika,
  • uspostavljenje ekološkog okruženja u usnoj šupljini,
  • pospješenje cirkulacije,
  • aktivaciju imunološkog sustava i
  • stimulaciju tjelesnog antioksidativnog sustava u cilju podizanja samoobrambenih sposobnosti.

To znači da je njegova primjena prilično široka, a zamjenjuje i neke tradicionalne metode liječenja u stomatologiji.

Odličan borac protiv karijesa - ozon

Možda najinovativnija primjena ozona u stomatologiji je ona u liječenju karijesa. Istina je da se karijes može prevenirati, no njegovo neliječenje može dovesti do ozbiljnih problema.

Bakterije koje se nalaze na površini cakline proizvode kiseline fermentirajući ugljikohidrate iz hrane. Te kiseline razaraju tvrdu zubnu strukturu čime se omogućuje prodiranje tih istih bakterija u dublje slojeve.

Primjenom ozona bakterije se u procesu oksidacije uništavaju i zaustavlja se proces razaranja cakline. Ujedno nije potrebno mehanički ukloniti sam karijes, već se potiče cijeljenje zahvaćenog tkiva zuba odnosno remineralizacija.

Osim uništavanja bakterija zaslužnih za nastanak karijesa, ozon održava i Ph vrijednost zubi.

Djeca su odlični kandidati za apliciranje ozona

Za najbolje uvjete ozon valja primijeniti u inicijalnoj fazi karijesa jer je kasnije remineralizacija otežana.

Najpogodnija skupina za primjenu terapije ozonom u svrhu liječenja karijesa su djeca.

Njihovi mliječni zubi podložniji su nastanku karijesa iz više razloga, a liječenje se često ne isplati provoditi jer će na njihovom mjestu izrasti trajni zubi.

Naravno, dentalne navike malih pacijenata su presudne za razvoj karijesa, no uz terapiju ozonom manje je vjerojatnost da će razviti strah od stomatologa jer je ta terapija u potpunosti bezbolna.

Ozon umjesto antibiotika u  parodontologiji

Poteškoće koje uzrokuju parodontne bolesti mogu uzrokovati razne probleme, a glavni krivac za njih su teško dostupne bakterije.

Čak i temeljito mehaničko čišćenje i terapija antibiotikom ne eliminiraju 100% bakterija jer ne djeluju svi antibiotici na cijeli spektar bakterija.

Ozon uništava bakterije, viruse i gljivice

Ozon nema tih ograničenja, on uništava sve sojeve bakterija. Potrebno ga je samo specijaliziranim nastavkom aplicirati u parodontni džep i čekati rezultate koji su u većini slučajeva odlični.

Pozitivna strana primjene ozona je ta što se organizam ne bavi antibioticima već se problem rješava lokalno.

Endodoncija i ozonska terapija

Endodontska terapija, bila strojna ili ručna, pacijentima uvijek zvuči zastrašujuće. Teško da postoji netko tko se veseli čišćenju i širenju korijenskih kanala te je poželjno da se ta procedura proživljava samo jednom.

U kompliciranijim slučajevima potrebno je ponovno očistiti upaljene korijenske kanale zuba kako bi se spasio sam zub.

No, kod primjene ozona posebnim endodontskim nastavkom bakterije se temeljitije uništavaju te vjerojatno neće doći do potrebe za ponovnim čišćenjem.

Ozon djeluje veoma ciljano

Prednost ozona je što se on kao plin širi i po područjima koja su nedostupna za mehaničko čišćenje.

Ostale primjene ozona

Ozon je odličan pomagač u dentalnoj kirurgiji jer osim što uništava bakterije, pozitivno djeluje na produkciju faktora rasta.

Neugodne afte iz usne šupljine nestaju par dana nakon aplikacije ozona jer potiče cijeljenje oralne sluznice poboljšanjem oksigenacije krvi i tkiva.

Ozon djeluje antivirusno, antibakterijski i antifungicidno, te je ujedno i imunostimulator.

U Poliklinici Galeković redovito koristimo terapiju ozonom, ako je pacijent pogodan kandidat za nju.

Zakažite svoj termin i saznajte više o tome kako vam ozon može pomoći u zdravlju zubi.

Zakažite svoj termin