Znate li što su interdentalne četkice?

Interdentalne četkice čiste međuzubni prostor

Četkate li temeljito svoje zube? Jeste li sigurni?

Ako upotrebljavate samo četkicu i pastu za zube, moramo vam reći da se ne trudite dovoljno.

Što je sa svim onim zubnim naslagama i ostacima hrane koji ostaju u međuzubnim prostorima i teško dostupnim mjestima?

Ti neočišćeni prostori potencijalna su opasnost za razvoj brojnih bakterija koje mogu uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme. Na primjer, upalu zubnog mesa-parodontozu, upalu desni, gingivitis, parodontalne bolesti i karijes.

Jesmo li vas uplašili? Bez brige, nikad nije kasno za pravilnu higijenu zubi, a rješenje je prilično jednostavno. Četkici i pasti za zube dodajte i interdentalne četkice koje će očistiti međuzubni prostor.

Što su interdentalne (međuzubne) četkice?

Interdentalne četkice obično su tanke, okruglog ili stožastog oblika s malim dlačicama na vrhu. Neke četkice imaju kratku i posebno oblikovanu ručku za lakše rukovanje, dok druge imaju duge ručke i nalik su četkicama za zube

U usporedbi sa zubnim koncem i čačkalicom, interdentalna četkica najbolje čisti međuzubni prostor jer ima najbolji pristup do svih teže dostupnih mjesta. Na primjer: kod čišćenja prostora između kutnjaka, kod čišćenja ispod mostova, oko krunica, kod aparatića za zube i nakon operacije desni.

Jesu li interdentalne četkice za svakoga?

Iako su interdentalne četkice u zadnje vrijeme stekle popularnost zbog svoje jednostavne primjene, one se ne preporučuju svima. Nekada su zubi toliko zbijeni da je između njih teško provući i konac za zube, pa ćete s interdentalnom četkicom napraviti više štete nego koristi.

Kada se preporučuju interdentalne četkice?

Interdentalne četkice preporučuje se onima s aparatićem za zube

Stomatolog će savjetovati korištenje interdentalne četkica ako:

1. Imate aparatić za zube. Kada imate aparatić za zube, čišćenje zubi četkicom i nije toliko zabavna ideja. Em je traljavo, em imate osjećaj kao da je između aparatića i zubi ostala tona hrane. Iz tog se razloga preporučuju interdentalne četkice koje su mnogo tanje, lakše za rukovanje te lakše dolaze do teško dostupnih mjesta.
  2. Imate poveći razmak između zubi. Ako imate velike praznine između zubi ili su zubi neravni najbolje je koristiti interdentalnu četkicu. Nekada se može dogoditi da su prostori između samo nekih zubi pogodni za čišćenje međuzubnim četkicama dok je za ostale pogodniji konac. Pripazite i na to.
  3. Ne volite zubni konac. Većina ne upotrebljava zubni konac samo zato što im je preteško ili im se ne sviđa osjećaj. Ako ste i vi među njima, interdentalne četkice su mnogo bolja opcija.

Kako odabrati interdentalnu četkicu?

Interdentalne četkice dolaze u različitim veličinama i oblicima, a da bi što učinkovitije očistili međuzubni prostor važno je odabrati prikladnu veličinu. Ovdje ne postoji univerzalno pravilo i najbolje bi bilo da za savjet upitate doktora dentalne medicine koji će profesionalno utvrditi optimalnu veličinu interdentalne četkice.

Međuzubne četkice dolaze u različitim veličinama

No želite li ovu odluku prepustiti sebi, najbolji savjet bi bio da sami isprobavate različite veličine - od najmanje do najveće. Idealna četkica je ona koju možete uz lagani pritisak uvesti u međuzubni prostor.

Ako imate upaljene desni najbezbolnije rješenje je najtanja četkica, a ako imate krunice, mostove ili vam nedostaje par zuba najbolje rješenje je kupiti cijeli komplet koji sadrži interdentalne četkice u različitim veličinama.

Kada prvi puta koristite međuzubnu četkicu možete očekivati blago krvarenje desni. Ovo krvarenje nije razlog za brigu i smanjit će kroz nekoliko dana. Jednom kad zube počnete pravilno čistiti, uklonit ćete izvor infekcije i krvarenje će u potpunosti prestati.

Uz pravilno održavanje higijene usne šupljine ipak nemojte zaboraviti na preventivne preglede kod stomatologa

Već se danas možete i kod nas naručiti za pregled na kojem ćemo procijeniti stanje vašeg zubnog mesa i daljnje upute za održavanje dobrog oralnog zdravlja.

Naručite se za stomatološki pregled